torsdag 26 februari 2009

Vattenkoppor...

I morse upptäckte jag tre röda blåsor på lillemans ena skinka... Och så några små plitor på låren. Ringde dagis och frågade om det går vattenkoppor, men det gjorde det inte. Hmmm, hur gör man nu? Kan man lämna ett barn på dagis om man inte är säker på vad det är för något som orsakat blåsorna? I övrigt verkade han precis som vanligt. Bestämde mig för att det nog var bäst att kolla med BVC vad de trodde om blåsorna. Fick som tur var en tid och åkte dit på morgonen. Utlåtandet jag fick var: "Hmm, det ser skumt ut. Nå't är det ju... Du får stanna hemma några dagar och avvakta och se vad som händer." Jaha...??? Så nu är vi hemma och avvaktar... Det har kommit några nya blåsor på benen men det verkar inte som om de kliar. Vad är det för något???
Bjuder på en skön bild på lilleman tagen inne i storköket på herrgården dagen efter H & J:s underbara bröllop som vi hade förmånen att få arrangera bröllopsfesten för förra helgen.

1 kommentar:

chokladblomma sa...

Hoppas att blåsorna försvinner snarast!!
Kul att höra från dig förresten!!
Och kul att se köket! håller med om att golvet blev jättefint som vitt. Här skulle det aaaaaldrig gå igenom! Sambon gnäller redan nu för att det är så mycket vitt! Ja, ja, jag får väl nöja mig med det vi har!
Ha det bra!
Kram