söndag 7 december 2008

2:a advent!


Oj oj oj... Nu var det länge sedan senaste inlägget. Det har helt enkelt blivit ett oplanerat bloggstopp ett tag, men nu lovar jag bättring! Dagarna tycks inte riktigt räcka till...

I dag har vi firat andra advent med risgrynsgröt till frukost och tänt andra ljuset i adventsljusstaken (som fått lite extra pynt i form av den något okonventionella julpandan(!) vid något obevakat tillfälle...). Sedan åkte vi till E:s bästa kompis Y och julpysslade och åt köttbullar, prinskorv, sill och potatis till lunch, och sedan blev det glögg och lussebullar till fika. Allt till tonerna av Agneta och Linda Fältskogs julskiva från 80-talet(?). Urmysigt och juligt!

P har nu åkt till jobbet i Norge och kommer inte hem förrän efter jul :-( Som tur är ska vi åka dit och fira jul på hotellet. Vi gjorde det för två år sedan när han också jobbade på jul, och det var faktiskt riktigt mysigt! Och absolut stressfritt! Det viktigaste är ju ändå att man får vara tillsammans...

Lilleman har dragit på sig öroninflammation igen, och verkar dessutom reagera på penicillinet för han har blivit prickig i hela ansiktet. Fick visserligen inget riktigt bra svar på sjukvårdsrådgivningen om det möjligtvis kunde vara en allergisk reaktion, utan får stanna hemma från jobbet i morgon och ta svängen om bvc och höra vad de säger om prickarna.

Kanske hinner jag baka lite julkakor i morgon också...

6 kommentarer:

chokladblomma sa...

Mysigt att fira jul där!
Prickiga barn är aldrig kul, hoppas att de försvinner fort!
Det låter som att ni hade en mysig 2:a advent iaf!
Ha det så gott och; kul att höra från dig igen!
Kram

chokladblomma sa...

Jaaa... jag hoppas alltså att prickarna försvinner fort, inte barnen...;-)

chokladblomma sa...

Ja, ja, ja!!!
Ni är väldigt välkomna hit om ni har vägarna förbi!! Har just bakat lite mysko lussebullar som ni kan få fika på. Om ni törs..;-)
Hör av er i så fall!
Kram

chokladblomma sa...

Jaaaa, det är klart att du ska gå ner lite i tid, om möjlighet finns. Pengar har ju tyvärr en stor betydelse... men, det kan ändå vara värt det!
Jag önskar dig och din familj en riktigt god jul! Må så gott där uppe på hotellet!
KRAM!

Ps. Det verkar som om jag, barnen och min mamma kommer å hälsar på er på Sund tisdagen den 30:e. S sade att det var ok!? För då skulle hon vara där? Ds

chokladblomma sa...

Vi vill bara tacka för senast! Det var mysigt att få hälsa på! och värsta rundturen blev det! Min mamma tyckte det var en riktig höjdare! Är du snäll och tackar dina föräldrar oxå?
Kom ihåg att ni alltid är välkomna hit om ni har vägarna förbi. Jag älskar oannonserade besök! Har väl inte vett att skämmas om det är ostädat...:)
Ha det gott!
Kram

chokladblomma sa...

Hallå? Hallå? Någon där?

Hi, hi... Har ni fullt upp eller?!?
Hur går det för er? Jag är ju nyfiken ju!!
Hoppas att ni mår bra!
Kram