måndag 10 november 2008

Äntligen pepparkaksbak!

I dag har vi haft myspys må ni tro! Årets första pepparkaksbak har genomförts! Och det lär inte vara det sista... Det blev tre plåtar härliga pepparkakor, och så en del deg som slank ned under tiden... Särskilt lilleman uppskattade degen väldigt mycket!


Sedan blev det pepparkakor med mjölk framför Design: Simon & Tomas. E tycker det är så mysigt att dricka te (eller mjölk och pepparkakor för den delen) och titta på inredningsprogram tillsammans. Vilket för tillfället betyder fyra kvällar i veckan! Design: Simon & Tomas på måndag, Äntligen hemma på tisdag, Roomservice på onsdag och Nytt läge på torsdag! Undrar hur hon kan ha blivit så intresserad av inredning... :-) Eller är det bara att hon vill stanna uppe lite längre... Annars fördriver jag kvällarna nu när P är i Norge med alla mina jultidningar (fick engelska Country Homes i posten idag!) och alla underbara bloggar som dignar av julförberedelser!


Jag måste också få berätta om en dikt som jag fick av min underbara poetiska dotter i dag! Så här skrev hon:

"Mamma du fyler år tack

för all den kärlek som

vi får jag har känslor

för dig jag kan vara

jobig i bland ganska ofta

men jag älskar dig

endå för jag är

din egen Emma endå.

Till mamma."

Blir man tårögd, eller? Nu fyller jag ju inte år, men det rimmade väl bra antar jag :-)

Kram och god natt!

2 kommentarer:

chokladblomma sa...

Söt dikt!
E hade en period förra vintern då han var väldigt förtjust i Bygglov! Så han fick titta en stund iaf! Måste ju uppmuntra den skapande viljan!
Låter gott med hembakta pepparkakor!
Ha det bra!
Kram

chokladblomma sa...

Hallå där borta!
Hur mår ni? Fullt upp?
Jag hoppas att ni mår bra, hälsa alla!
Kram