fredag 7 november 2008

Gräsänka och vinterkräksjuka...

Ja, den rubriken klingar inget vidare... Men så illa är det faktiskt inte. Har varit hemma idag med lilleman eftersom han hostar som en tok och i går kväll kräktes han ned hela sovrummet. Jaha, vinterkräksjuka tänkte jag och förberedde mig på det värsta. Men det blev inget mer kräk, och vi har haft en rätt så skön dag. Förutom hostan så har han varit pigg och glad och vi har bara myst och gosat hela dagen.

Hämtade storasyster halv tre i skolan idag, och fick med mig bästa kompisen Y hem också. De har busat och lekt hela kvällen, och nu sover de sött båda två i E's lilla rum. Det är knappt att det får plats en extra madrass på golvet. Det är så kul att hon har fått så bra kompisar, och särskilt Y som nästan känns som en extra familjemedlem. Man kan ju ha otur när man flyttar till nya ställen, men det har vi verkligen inte haft. Vi trivs så oerhört bra här med skola, dagis, grannar och alla nya vänner och bekanta!

Gräsänka skrev jag i rubriken också... P har nu åkt till Norge igen för att jobba efter sex månaders föräldraledighet :-( Fast han ska bara vara där i drygt en vecka denna gången, sedan ska han vara hemma i tre veckor innan det vanliga schemat börjar. Tre veckor på, och tre veckor hemma. Visst är det tråkigt att han är borta så mycket, men samtidigt är det ju skönt när han är hemma och sköter all markservice! Har jag nämnt att han är kock :-)

Nu på kvällen har jag suttit och tittat i gamla julnummer av Lantliv och Drömhem & Trädgård... Mmm, det finns så mycket fint! Just julnumren har jag sparat för att det är så mysigt att sitta och bläddra i dem. Är så sugen på att börja julpyssla och baka och pynta! Men prio ett nu är ju faktiskt att flytta in på herrgården. Och där finns en del att göra först! Ett kök till exempel... Och så måla om några av rummen, och kanske tapetsera några fondväggar. Fast jag har så svårt att bestämma mig för tapeter... Det finns ju så många fina!

1 kommentar:

chokladblomma sa...

Skönt att den lille mår bättre! Trist när han jobbar borta, din man, förstår jag. Jag gnäller lite för att P är borta mån-fre...:)
När hade ni tänkt flytta?
Ha en bra helg!
Kram