söndag 8 mars 2009

Hysteriskt roligt och tapetdrömmar!

I dag har E och jag tittat på Wipeout på 5:an. Så kul! Jag skrattade så jag grät. Det är något visst med folk som får boxhandskar i magen och druttar ner i lera :-) Det kommer bli en favorit på söndagkvällarna i fortsättningen.

Annars går det sakta men säkert framåt inne på herrgården. Har fått in lite möbler i barnens rum, så nu har jag börjat bära över deras saker. E är ju ganska bestämd med hur hon vill ha det, men i Lillemans rum får jag härja fritt och göra som jag vill. Efter att ha surfat runt lite och letat inspiration till barnrum så är jag sååå sugen på att tapetsera bådas rum... Men vi har bestämt oss för att göra färdigt ett rum i taget (till skillnad från hur vi har gjort tidigare...), och kök och vardagsrum/arbetsrum står före på listan.


I E:s rum skulle jag (och även hon!) vilja ha en fondvägg med tapeten Magnolia och övriga väggar vita. I fönstrena blir det ljusrosa hissgardiner i ett lite grovt linnetyg från Åhlens. Den stora knäckfrågan är förvaring, förvaring, förvaring... Det är sjukt vad mycket pyssel och småpryttlar en 8-åring lyckas samla på sig... Kanske inte så mycket i volym, men det är tusen olika saker som skall sorteras och förvaras på ställen där lillebror inte når dem...


När det gäller Lillemans rum så pendlar det mellan en lite tuffare tapet som Dino eller Myra, till lite färggladare retro som t.ex. Dotty från Ferm Living. Eventuellt ska jag köpa en kopia på Eames RAR gungfåtölj på Blocket. Jag får besked i morgon om en annan spekulant som hann före mig ska ha den, annars är den min! Den kommer bli så fin i Lillemans rum!



På lördag kommer P hem! Äntligen!!! Förutom att det kommer bli väldigt skönt och mysigt att få hem honom så kommer det också bli lite fart på flytten. Han är om möjligt ännu mer sugen än jag på att flytta in!

God natt och kraM!

3 kommentarer:

chokladblomma sa...

Vad kul att det närmar sig!!
Tapeten till E:s rum är jättefin!
Ha en bra vecka!
Kram

chokladblomma sa...

Har ni flyttat in nu eller?? Jag är nyfiken!
Hoppas att allt är bra med er!
Kram

Elizabaisa sa...

HEj, ser att du inte verkar vara så aktiv på bloggen längre men kanske kan jag ha tur att få svar iaf.
Jag undrar om du har kvar nedladdningarna på cassandra rhodin bilderna som du skriver om i ett tidigare inlägg. JAg kan nämligen inte ladda ner de från hennes sida (kanske har hon ändrat så att de inte går längre) och skulle så gärna vilja ha dessa. OM du råkar ha de liggande kvar i datan så får du mer än gärna skicka dessa till mig på Elina.Stenberg@gmail.com .