torsdag 5 mars 2009

Nytt på elsidan!


Jag är inte vän av sladdtrassel och fula kontakter. Även om man skulle kunna tro det ibland när man tittar omkring här hemma... Särskilt vid datorn. Men jag lovar, så kommer det inte se ut när vi flyttar in på herrgården! I vårt nya kök vill jag ha en s.k. EVOline Powerport. Det är ett eluttag som man fäller ned i bänkskivan, och när man behöver det så trycker man på locket och vips så har man tre kontakter! Kan det bli bättre? Nackdelen är förstås priset... Kostar runt 2000:- om man köper det i Sverige. Men efter lite surfande har jag upptäckt att man kan beställa det från Tyskland för 56,95 Euro och enligt landsöversikten på deras hemsida så är det samma standard i Tyskland som i Sverige! Hittade dessutom flera inlägg från personer som köpt från denna hemsidan och som fått hem produkten efter en vecka till en totalkostnad inkl. frakt på ca. 700:- så nu blir det till att klicka hem ett sådant snabbare än snabbast så att vi får färdigt köket snart!

1 kommentar:

sjöhagens ros sa...

Hejsan på Sund.
Vi fick en lapp i lådan om cafè och brödförsäljning på Sund och imorse var vi och handlade till frukosten. Mmmm vad gott bröd. Vi kommer tillbaka i morgon för då ska vi ha middagsgäster och det blir trevligt att ställa fram bröd från Sund. Jag snubblade på din blogg när vi skulle läsa lite om Sunds herrgård. Trots att vi bor ett stenkast bort (långt stenkast) så vet vi inte så mycket Sund. Du skrev om ev. planer på pub i framtiden. Det låter spännande. Lycka till, vi kommer gärna.
Hälsningar Grannarna på Berg.